Menu
Handelsbetingelser & Privatlivsindstillinger
1.1 – Betaling på Trapit.dk – Når du har placeret din ordre, kan du betale med kreditkort via Stripe. Tryk på “Godkend ordre” og betal.
Vi modtager betaling med Visa-Dankort, Visa Electron, Mastercard og JCB via Stripe. Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen sendes.
1.2 – Manglende betaling – Hvis der ingen dækning er på dit kort, eller du ikke får gennemført købet – da afsendes varen ikke og købet vil blive annulleret.
1.3 – Offentlige institutioner og kommuner kan også betale via EAN nummer. Kontakt os da via info(@)trapit.dk
2.1 – Leveringsmetode – Alle pakker sendes med PostNord.
2.2 – Leveringstid – Vi afsender ordre mandag til fredag. Ordre foretaget inden kl.9 på hverdage, vil blive afsendt samme dag.
2.3 – Leveringstid er med forbehold, leveringstid kan være længere grundet helligdage, samt PostNord forsinkelser.
3. Returnering & Fortrydelsesret
3.1 – Reklamationsret – Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation, denne type fejl skal oplyses straks når produktet er modtaget eller senest 14 dage efter købet. Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert betjening af produktet, eller ved almindeligt forventeligt slid.
3.2 – Fortrydelsesret – Der gives 14 dages fuld returret på varer købt i vores Webshop. Perioden regnes fra den dag, hvor du modtager ordren. Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 efter købet. Meddelelsen skal gives pr. mail eller via vores kontaktformular. Fortrydelsesretten bortfalder, hvis du har købt en vare, der er fremstillet specielt til dig.
Du kan læse mere om vores returnering og fortrydelsesret under fanen Returnering & Fortrydelsesret.
Der tages forbehold for ændringer uden varsel – såsom pris- og kursændringer, ændringer i produktets specifikationer, samt trykfejl, prisfejl, fejl i fragtpriser, samt forkerte billeder til produkt.
Trapit.dk er ejet af Topvirk. Så når du handler med Trapit.dk, da handler du med Topvirk – Cvr.nr.:34107998. Topvirk er en socialøkonomisk virksomhed, der bl.a. beskæftiger mennesker, der er bevilget et fleksjob. Så når du bruger Topvirk, er du socialt ansvarlig og du styrker dermed det rummelige arbejdsmarked og din CSR-Profil.
1. Databehandler
One.com er databehandler for hjemmesiden trapit.dk.
Databehandleren er ansvarlige for, at:
• Man ikke behandler data på andre måder, end man har aftalt med den dataansvarlige
• Udarbejde reporter over behandlingsaktiviteterne
• Implementere passende tekniske og organisatoriske sikkerhedsforanstaltninger
• Informere den dataansvarlige ved databrud – og uden unødigt ophold
• Udpege en DPO hvis det er påkrævet
• Overholde reglerne for overførsel af data til lande uden for EU
Læs mere her: https://help.one.com/hc/da/articles/360000253649-Hvordan-overholder-One-com-Persondataforordningen-GDPR- Hvor lagres Data? Alle oplysninger om kunder, der er bosiddende i EU, er gemt i one.com´s datacentre i Danmark og inden for EU.
2. Dataansvarlig
One.com handler som dataansvarlig for Trapit.dk og for eventuelle personlige oplysninger.
Trapit er Dataansvarlige overfor kunder der handler med Trapit.dk.
Trapit behandler disse personlige oplysniger jvnf. Persondataforordningen og Trapit egne Compliance programmer på Pc. Alle brugte IT systemer er beskyttet med koder, dvs. persondata kan ikke tilgås på anden vis.
Som dataansvarlige:
• Behandler vi ikke personlige oplysninger, som vi ikke har brug for – Vi behandler kun navn, adresse, telefonnr., og email, som skal til for at sende kunden sine varer.
• Enhver information, vi behandler, indsamles på lovlig vis. Kunden skal bl.a. læse handelsbetingelser og politikker hvori alt dette fremgår, og give samtykke (samtykkekrav) inden vi modtager data/ordre.
• Vi bruger krypterede protokoller til web-, mail- og filoverførsler. Bl.a. SSL.
• Vi holder applikationer opdaterede.
• Der er begrænset adgang til oplysninger.
• Vi gemmer ikke oplysninger længere end nødvendigt, i forhold til operationer, økonomiske og juridiske krav.
3. Samtykkekrav
Enhver information, vi behandler, indsamles på lovlig vis. Kunden skal give samtykke før vi modtager personlig info/data. Ved indsamling af persondata oplyser vi den registrerede person om indsamlingen, herunder om:
• Formålet med indsamlingen,
• Kontaktoplysninger på den dataansvarlige
• Modtagere eller kategorier af modtagere af oplysningerne
• Den registreredes rettigheder til at rette og slette data
• Hjemmelsgrundlaget for behandlingen
• Rettigheder til at trække samtykke tilbage og
• Muligheder for at klage til den nationale datebeskyttelsesmyndighed (Datatilsynet)
4. Dataportabilitet
Den registrerede kan anmode om at persondata overføres direkte fra den ene dataansvarlige til den anden dataansvarlige, hvor det er teknisk muligt.
5. Right to be forgotten
Forordningen fastsætter en ret for de registrerede (kunden) til at blive ”glemt”. Registrerede personer har en ret til at blive glemt hvis:
• Det ikke er nødvendigt at behandle persondata for at kunne forfølge formålet
• Den registrerede trækker sit samtykke tilbage, og der ikke er et andet hjemmelsgrundlag at basere behandlingen på
• Databehandlingen er ulovlig
• Sletningen er nødvendig for at opfylde et lovkrav
• Registreret person er under 16 år gammel
Trapit må gerne forsætte med at behandle persondata, efter den registrerede har anmodet om at blive glemt, hvis hjemmelsgrundlaget har været samtykke og et andet hjemmelsgrundlag finder anvendelse – eller hvis behandlingen er nødvendig for et af de specifikke formål beskrevet i artikel 17(3), herunder ytringsfrihed eller af hensyn til offentlig sundhed Når en person kræver data slettet, gælder det fremover også parter, som den dataansvarlige evt. har videregivet personoplysningerne til – dermed er det din virksomheds ansvar også at sørge for, at alle samarbejdspartnere informeres om anmodningen om at få persondata slettet.
6. Impact Assessment
For at kunne tilgå personlige oplysninger om en kunde og for at; f.eks. udføre Trapit’s arbejde med at opbygge en webshop, heri redigering og vedligeholdelse, samt pakning af ordre (lageret). Skal der bruges en to-trins bekræftigelse:
1. Én personlig kode for at tilgå PC,
2. Én personlig kode for at kunne tilgå webshop.
Dvs. ricici er minimale for at en udefrakommende vil kunne tilgå de personlige oplysninger fra webshop. Alle webshops er krypteret med SSL sikkerhed, samt yderligere sikkerhedsprogrammer, så hackere ikke kan få adgang til data.
Ved databrud vil vi give alle kunder direkte besked herom. Se mere under databrud.
7. Cookies på Trapit.dk
På Trapit.dk anvender vi cookies for at optimere hjemmesiden og dens funktionalitet. Vores cookies hjælper os derfor med at give dig så god en oplevelse som muligt, når du besøger vores hjemmeside. Vi afgiver ingen cookies til tredjepart. Trapit.dk forpligtiger sig til at overholde de af Foreningen af Danske Interaktive Medier til enhver tid fastlagte retningslinjer for behandling af cookies og persondata.
Når du besøger Trapit.dk, modtager din computer automatisk en eller flere cookies. Trapit.dk stiller ikke krav om, at dit udstyr skal acceptere cookies. Hvis du ikke ønsker cookies, kan du se, hvordan du helt eller delvist undgår dem her: https://minecookies.org/cookiehandtering/
8. Underretningspligt ved databrud
Ved Databrud, vil Trapit indenfor 72 timer underrette alle kunder, der har haft personlige oplysninger, der er blevet lækket.
For yderligere info omkring Trapits GDPR – da kontakt os.
Denne hjemmeside bruger cookies. Ved at fortsætte med at bruge denne side accepterer du vores brug af cookies. Læs mere